شاتله انگلیس انگلیس برگزاری استقلال وزیر اول اسکاتلند

شاتله: انگلیس انگلیس برگزاری استقلال وزیر اول اسکاتلند بین الملل اسکاتلند استقلال

خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

گت بلاگز اخبار سیاسی و اجتماعی چرا آمریکا نمی‌خواهد کشور عزیزمان ایران به FATF بپیوندد ؟

یکی از مهمترین دلایل تسهیل انجام کلیدی ترین بخش تحریم های آمریکا علیه کشورمان در سال 2008 عدم عضویت کشور عزیزمان ایران در FATF بود که آمریکا توانست با کمترین هز

چرا آمریکا نمی‌خواهد کشور عزیزمان ایران به FATF بپیوندد ؟

چرا آمریکا نمی خواهد کشور عزیزمان ایران به FATF بپیوندد ؟

عبارات مهم : ایران

یکی از مهمترین دلایل تسهیل انجام کلیدی ترین بخش تحریم های آمریکا علیه کشورمان در سال 2008 عدم عضویت کشور عزیزمان ایران در FATF بود که آمریکا توانست با کمترین هزینه سیاسی آن را بعد از سه دهه محقق سازد.

به گزارش ایسنا، با وجود نگرانی های بسیار از احتمال بازگشت کشور عزیزمان ایران به لیست سیاه FATF و بازگشت “اقدامات مقابله ای” علیه کشور عزیزمان ایران با توجه به انجام نشدن توصیه های FATF، اکثریت اعضای این گروه مالی به این نتیجه رسیدند که جهت چهار ماه دیگر به کشور عزیزمان ایران وقت دهند تا قوانین و کارها مالی و اجرایی داخلی خود را با ترتیبات مدنظر این گروه همسان سازی کنند.

بر اساس بیانیه نهایی اجلاس اخیر گروه خاص اقدام مالی در پاریس، اعضای این گروه تصمیم گرفتند با وجود تلاش ها و اصرار شدید نمایندگان دولت آمریکا و بعضی متحدان آن از جمله عربستان سعودی و رژیم اسراییل، چهار ماه دیگر (تا فوریه) به کشور عزیزمان ایران وقت دهند تا درخواست های نه گانه مورد اشاره در این بیانیه که همان درخواست های بیانیه قبلی است را تکمیل و همگام با استانداردهای این نهاد مورد نیاز الاجرا سازد.

چرا آمریکا نمی‌خواهد کشور عزیزمان ایران به FATF بپیوندد ؟

در حال حاضر دولت کشور عزیزمان ایران تلاش دارد با وجود مخالفت های بسیار و در مشورت با بخش های متفاوت سیاسی و قانونگذاری لوایح چهارگانه اصلاح قانون پولشویی، اصلاح قانون مبارزه با تامین مالی تروریسم، کنوانسیون مبارزه با جرایم شرکت یافته (پالرمو) و کنوانسیون مبارزه با تامین مالی تروریسم (CFT) را به تصویب مجلس برساند.

بدون شک یکی از بااهمیت ترین دلایل تلاش دولت جهت اجرای قوانین FATF مقابله با تحریم های آمریکا است که بعد از خروج این کشور از برجام، مجدد به حالت قبل یعنی از زمانی که در دولت محمود احمدی نژاد این تحریم ها علیه کشورمان شکل گرفت بازگشت.

یکی از مهمترین دلایل تسهیل انجام کلیدی ترین بخش تحریم های آمریکا علیه کشورمان در سال 2008 عدم عضویت کشور عزیزمان ایران در FATF بود که آمریکا توانست با کمترین هز

مرحله دوم از بازگشت این تحریم ها که بخش های نفتی و بانکی کشور عزیزمان ایران را در بر می گیرد از 13 آبان اجرایی می شود.

بعد از آن که کشور عزیزمان ایران در چارچوب برجام و با اجرای قوانین اولیه FATF در لیست سیاه این نهاد و اجرای “اقدامات مقابله ای” در تیرماه 1395 تعلیق شد، بسیاری از کشورها و موسسات مالی و تجاری تعاملات بانکی خود با کشور عزیزمان ایران را از سر گرفتند و ریسک سرمایه گذاری جهت کشور عزیزمان ایران کم کردن یافت. با این حال بسیاری از کارها و مراودات در سطوح وسیع نیازمند اجرای کامل مقررات این نهاد مالی بین المللی است که از کشورهای توسعه یافته و اقتصادی دنیا تا کشورهای در حال توسعه و کوچک در آن عضو هستند و قوانین آن را اجرا می کنند. به این منظور کشور عزیزمان ایران تلاش کرد تا در دو سال گذشته با وجود انتقادات و مخالفت های شدید سیاسی در نهادهای قدرت، استانداردسازی قواعد داخلی را به لحاظ قانونی و مالی با قواعد مالی بین المللی که عمده آنها مبتنی با نشانه “مبارزه با تامین منابع مالی تروریسم و پولشویی” است اجرای FATF را عملی سازد.

برخی منتقدان و مخالفان اجرای FATF در کشور عزیزمان ایران معتقدند اجرای این قوانین موجب تسلط نظام های مالی کشورهای قدرتمند به خاص آمریکا بر مراودات مالی کشور می شود ولی موافقان FATF بر این نظرند با وجود نگرانی های بسیار از احتمال بازگشت کشور عزیزمان ایران به لیست سیاه FATF و بازگشت “اقدامات مقابله ای” علیه کشور عزیزمان ایران با توجه به انجام نشدن توصیه های FATF، اکثریت اعضای این گروه مالی به این نتیجه رسیدند که جهت چهار ماه دیگر به کشور عزیزمان ایران وقت دهند تا قوانین و کارها مالی و اجرایی داخلی خود را با ترتیبات مدنظر این گروه همسان سازی کنند.

چرا آمریکا نمی‌خواهد کشور عزیزمان ایران به FATF بپیوندد ؟

آمریکا در مواردی، جهت برقراری بعضی محدودیت های یک جانبه اش علیه کشور عزیزمان ایران خود را پشت سر FATF پنهان کرده است.

کمتر کسی از مخالفانFATF در کشور می دانند یا خود را به ندانستن می زنند که در سال 2008، اوفک (دفتر کنترل دارایی های خارجی) جهت بستن مسیرهای مالی و پولی انتقال دلار علیه کشور عزیزمان ایران (یو ترن)، به بیانیه FATF در اکتبر 2008 اشاره کرد. در آن بیانیه آمده بود، ” کشور عزیزمان ایران به ترساندن جدی خود علیه استحکام (یکپارچگی) سیستم بین المللی مالی ادامه می دهد و از کشورها در سرتاسر دنیا درخواست کرد تا جهت مقابله با این تهدید، تدابیر مورد نیاز جهت حفاظت از بخش های مالی خود را تقویت کنند.” و اینجا بود که آمریکا به عنوان یک عضو FATF جهت تحقق دستور این گروه مالی در جهت مقابله با ریسک های ناشی از سیستم بانکی و پولی کشور عزیزمان ایران جهت نظام جهانی پولی و بانکی و البته کم کردن هزینه های سیاسی اقدام خود، استفاده از یو- ترن رو به طور کلی جهت کشور عزیزمان ایران مسدود کرد.

یکی از مهمترین دلایل تسهیل انجام کلیدی ترین بخش تحریم های آمریکا علیه کشورمان در سال 2008 عدم عضویت کشور عزیزمان ایران در FATF بود که آمریکا توانست با کمترین هز

شاید مسدود کردن مسیر یو- ترن از برنامه های دولت اوباما و وزارت خزانه داری آن از ابتدا بود ولی این که بتواند از مسیر FATF و همراه کردن اعضای آن با خود این نشانه را پیش ببرد فرصتی بود که نپیوستن کشور عزیزمان ایران به FATF جهت آن فراهم کرد. این درحالی بود که از یکی دو سال قبل از آن، دولت و نهادهای اقتصادی و سیاسی و امنیتی وقت کشور بر سر پیوستن کشور عزیزمان ایران بهFATF به توافق اولیه دست پیدا کرده بودند.

پیش از سال 2008 بانک های غیرایرانی و غیرآمریکایی قادر بودند، منابع پولی خود را که مربوط به بانک های ایرانی غیرتحریمی بود با استفاده از نظام پولی و بانکی آمریکا (از طریق یو- ترن) انتقال یافته کنند و این عملیات بانکی در بین بانک های مورد اشاره آزاد بود.

چرا آمریکا نمی‌خواهد کشور عزیزمان ایران به FATF بپیوندد ؟

بانک های ایرانی با واسطه بانک های خارجی مثل بانک های سوییس، از تناوب دلار استفاده می کردند آیا که دلار در لیست تحریم های اولیه آمریکا بعد از سال های نخست انقلاب اسلامی قرار داشت. این نوع همکاری در نظام بانکی با عنوان U-Turn آشنا می شود.

به عبارتی بانک های ایرانی بدون داشتن ارتباط مستقیم با سیستم بانکی آمریکا از خدمات دلاری آن بهره می بردند و بر همین اساس بااهمیت ترین تجارت کشور عزیزمان ایران یعنی در حوزه انرژی و نفت در این چارچوب انجام می شد. ولی از نوامبر 2008 با اجرای تحریم های شدید یک جانبه آمریکا علیه کشورمان این مقررات عوض کردن کرد و استفاده بانک های ایرانی از این خدمات ممنوع شد؛ بنابراین شاهد بوده و هستیم حتی کشوری مثل آمریکا جهت تحریم های یک جانبه، ترجیح می دهد خود را پشت توجیهات بین المللی قرار دهد. از این رو بود که در سال 2008 به گونه ای عمل کرد که اقداماتش در جهت اجرای نظرات FATF علیه کشور عزیزمان ایران قلمداد شود نه اقدام یک جانبه خود که هزینه های سیاسی زیادی در برداشت.

تلاش های آمریکا جهت بازگشت “اقدامات مقابله ای” علیه کشور عزیزمان ایران در اجلاس اخیر FATF حاکی از آن است که همچنان بعد از ده سال و در شرایط فعلی که ترامپ بدون توجیه فنی و حقوقی از برجام خارج شده است و هم پیمانانش به شکلی کم سابقه با او همراهی نکردند و تلاش دارند ضمن حفظ برجام، کشور عزیزمان ایران به منافع اقتصادی اجرای آن دست یابد، به دنبال وقت و فضایی است که کارها تنبیه و تحریمی خود علیه کشورمان را پشت دستورات و بیانیه های احتمالی انتقادی FATF علیه کشور عزیزمان ایران قرار دهد، شاید هزینه سیاسی کمتری بپردازد.

خوشبختانه تصمیمات این نهاد موجب شد تا در شرایطی که چیزی به 13 آبان و موج تازه تحریم ها باقی نمانده هست، وقت FATF را جهت پنهان شدن پشت آن از دست دهد، در عین حال مطلوب است تا نهادهای تصمیم گیر در کشور عزیزمان ایران اجازه ندهند در شرایطی که کشور تحت فشارهای شدید تحریم های آمریکا در ماه های آینده خواهد بود، از مسیر FATF سلمه ای دیگر آن هم به دست خودمان به کشور وارد شود.

بسیاری از بانک های معتبر که تحت فشار تحریم های آمریکا نیستند در یکی دو سال اخیر از همکاری با کشور عزیزمان ایران صرفا به خاطر اینکه عبور FATF نیستیم اجتناب کرده اند در حالی که این مساله هیچ ربطی به آمریکا نداشته هست. FATF قرار نیست جهت سیستم مالی و بانکی معجزه باشد یا عصای نوح در دریای تحریم های آمریکا ولی قطعا سد بند محکمی در برابر بخش قابل توجهی از آنهاست.

واژه های کلیدی: ایران | سیاسی | ایرانی | بازگشت | بیانیه | مقابله | آمریکا | ایرانی | تحریم ها | آمریکایی

دانلود


دانلود فایل ها

نویسنده : topsblog

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • کتاب خارجی معروف
  • قیمت کیندل
  • فروشگاه کتاب خارجی
  • خرید کتاب الکترونیکی خارجی
  • خرید کتاب خارجی آنلاین
  • خرید کتاب زبان اصلی قانون
  • کتاب های اقتصاد اورجینال
  • کتب کتابخانه وAPI زبان اصلی
  • کتاب های بازیهای کامپیوتری اورجینال
  • دانلود منابع مرجع اخلاق کسب و کار
  • خرید کتاب های کامپایلرها از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی زبان مدلسازی
  • خرید کتاب زبان های برنامه نویسی زبان اصلی
  • خرید کتاب تکس لاتکس زبان اصلی
  • دانلود منابع مرجع نرم افزار آفیس
  • خرید کتاب نرم افزار های ادوبی زبان اصلی
  • منابع اورجینال نرم افزار ماکرومدیا
  • کتب نرم افزار CAD زبان اصلی
  • هاردکپی کتاب های محاسبات علمی
  • دانلود منابع مرجع شبکه